home of anjungcafe

AnjungCafe Klasik memamparkan koleksi kreatif sekitar tahun 1996 sehingga awal 2000.

Sertai AnjungCafe chat di Telegram. https://t.me/joinchat/AB9YzA9KxwphwE_ntG8alA

Menu:
 
Web www.anjungcafe.com

Kelakar Korner
 
Muka Depan Kelakar Korner | Hantar idea kreatif anda ke Kelakar Korner

Tambang Teksi

by ALfiAN on November 10, 1998 at 08:46:27:



Tambang Teksi


 Hehehe... ni ada satu citer untuk renungan kita bersama...
Di satu perhentian teksi, ada sorang pompuan cina... Kira vogue lah jugak muka dia... macam model gituu... Tunggu punya tunggu, teksi pun datang... Amoi ni pun naik lah teksi tu...
"Sentul aa," kata amoi tu.
"Wokeh," kata acik drebar teksi.
Lepas tu... di satu lagi perhentian ada laaa sorang laki tua bangsa India... selekeh betul. Bajunya lusuh, seluarnya kotor... Nak dijadikan citer, lalulah teksi amoi tu tadik dekat perhentian tu... Laki india ni pun naiklaa...
"Sentul" kata macha tu.
"Wokeh," kata pemandu teksi tu.
Si amoi ni tadik punya lah tak senang duduk bila dia terpaksa duduk dekat ngan macha tu tadik. Tapi apa nak buatkan.. so dia pun duduklah diam... menjauhkan diri dari macha yg selekeh tu... Ntah macammana, drebar tu punya "ong" ari ni banyak... ada lah mak cik tua, nak jugak tompang teksi tuuu ke Sentul... Apalaga, sukalah drebar tu...
Selang beberapa lama lepas makcik tu naik, mulalah bau busuk yg amat menusuk kalbu, mecucuk-cucuk hidung macam ammonium klorida timbul di dalam suasana tegang teksi tu...
"Sapa pulak yg melepas dalam teksi aku niiiii!!!" drebar teksi tu cakap dalam ati...
Yang lain sumer buat donno... Amoi tu mulalah pandang slack kat macha tadi sambil tutup hidung... Macha tu macam biasa, buat muka innocent, kool aje...
Nak dipendekkan citer... sampai la diorang sumer kat sentul... ntah macammana, kebetulan diorang sumer nak turun kat Stesen Komuter Sentul... So, bila sampai jer, semua org turun...bila semua dah bayar, timbullah niat di hati drebar tu untuk menyiasat saper sebenarnya yg telah kurang ajar sekali melepaskan gas beracun di dalam teksinya tadik...
"Hey, tunggu, tunggu, yang kentut tadik belum bayar!!!!"
"Saya sudah bayaaa......lamak!!!" Kata amoi yang kononnye kontrol ayunyer tadik... Pecah tembelang!


Moral: Lain kali... jgn la kita sombong sgt.... hehehe, hope all enjoyed!

Statistik Kandungan
Penulisarchive(klik lihat profail)
Markah Undian0
Populariti1621
Tarikh2005-09-19

Sila Undi


Bookmark and Share

Since November 14th, 1996. All right reserved.Unauthorized duplication is a violation of applicable laws©+® 1996 - 2017 by AnjungCafe Sdn Bhd(Company No:632695 W).
No part of this web site and the "Anjung Cafe" name shall be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or otherwise, without written permission from AnjungCafe Sdn Bhd. (Company No:632695 W).