home of anjungcafe

AnjungCafe Klasik memamparkan koleksi kreatif sekitar tahun 1996 sehingga awal 2000.

Sertai AnjungCafe chat di Telegram. https://t.me/joinchat/AB9YzA9KxwphwE_ntG8alA

Menu:
 
Web www.anjungcafe.com

Kelakar Korner
 
Muka Depan Kelakar Korner | Hantar idea kreatif anda ke Kelakar Korner

Blues dalam hidup kasim.

by sanuri on May 02, 202001 at 22:57:22:



Blues dalam hidup kasim.


 

kasim tinggal di taman purtas.tiap pagi pukul 7 dia akan jual nadi lemak.nasi lemaknya memang laku dan habis dijual dgn periuk,sudu,bekasnya sekali.hinggalah pada satu pagi khamis yang sihat, kasin selema dan tak dapat nak jual nasi lemak.pelanggannya tunggu kasim di kedai dan semakin tak sabar.akhirnya mereka marah dan memberontak.tunjuk perasaan diadakan di hadapan rumah kasim.
kasim mula rasa geli dan seram dgn kelakuan mereka.mereka dengan rakusnya merosakkan dan membakar peti suratnya.apabila kasim tetap berdiam diri,mereka mula pecah masuk rumah kasim dan menggigit segala kerusi,karpet,tv,wayar telefon dan paip airnya.kasim melarikan diri ikut pintu belakang.dia berlari sekuat hati hingga selsemanya sembuh.kasim gumbira dan terharu dgn perbuatan itu.dia kemudian pegi ke padang permainan untuk bermain buaian.di situ jugaterdapat sekumpulan budak bermain.tetiba datang seorang anjing tampan mendekati mereka.pada mulanya anjing itu hanya nak bermanja dgn mereka tapi ada sorang budak yg dah terlalu takutlah agaknya tergigit kepala anjing itu tanpa kesedaran.
apalagi,anjing tu pun marah lalu kejar mereka beramai ramai.
budak tu mula melolong lolong macam orang gile.kasim benci dgn kebisingan yg menusuk kalbu itu mula bertindak.kasim mula berhadapan dgn anjing tu dan menempeleng anjing tu dgn sepenuh perasaan dan menghalaunya.anjing tu menangis teresk esak dan pegi dari situ dengan sayu dan haru.kasim bangga dgn tindakan kacaknya itu.dia rasa si patut menjadi penangkap anjing liar.malam tu jugak dia ke taiwan utara untuk ikuti kursus tangkap anjing liar dan anjing ketua kampung.setelah tamat kursus dia pulang dan terus membuka gerai snek tupai untuk mencari rezeki.

'Ini adalh pendapat para pembaca yg jujur,bernas dan straight
forward..'
`cerita ni memang drastik mule mule,penuh aksi terbang dan mengesot di lantai,tapi bila ending,teruk gile!baik tukar la cite ni.buat org sakit hati je`

penjual ubat gigi.
rustapa karim.
kuala lipas,kedah

`oiii!ape citer ni,ko bior betul!nak tulis biar elok sikit.nanti apa kata masyarakat.teruk betul la.tajuk pun,
100% jijik la...besok kalo tak puas hati..turun la..

penyangak
tmn. melati, KL



Statistik Kandungan
Penulisarchive(klik lihat profail)
Markah Undian0
Populariti1460
Tarikh2005-09-20

Sila Undi


Bookmark and Share

Since November 14th, 1996. All right reserved.Unauthorized duplication is a violation of applicable laws©+® 1996 - 2017 by AnjungCafe Sdn Bhd(Company No:632695 W).
No part of this web site and the "Anjung Cafe" name shall be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or otherwise, without written permission from AnjungCafe Sdn Bhd. (Company No:632695 W).