home of anjungcafe

AnjungCafe Klasik memamparkan koleksi kreatif sekitar tahun 1996 sehingga awal 2000.

Sertai AnjungCafe chat di Telegram. https://t.me/joinchat/AB9YzA9KxwphwE_ntG8alA

Menu:
 
Web www.anjungcafe.com

Kelakar Korner
 
Muka Depan Kelakar Korner | Hantar idea kreatif anda ke Kelakar Korner

antara malaysia dan indonesia!~

by shazmie on November 07, 202001 at 04:08:02:



antara malaysia dan indonesia!~


cerita nie aku dapat dari pensyarah aku ..masa tu dia tengah mengajar mata pelajaran it.. boleh lah dikatakan lucu tapi korang baca ler sendiri yer kalau terasa lucu tu ketawa lah kalau rasa tak lucu no komen ler...ok...kalau boleh rasakanlah kelucuan yang melanda dua negara yang berjiran nie...hehehe...
cerita nie cam nie... pada suatu hari seorang jejaka bernama Daniel...Daniel adalah seorang pegawai eksekutif di sebuah firma swasta di ibu kota... Daniel telah ditugaskan untuk menghadiri mesyuarat d sebuah bandar di indonesia iaitu Jakarta.
Daniel masih lagi dalam proses pembelajaran bahasa indonesia.. jadi Daniel belum lagi fasih berbahasa indon...
sesampainya di jakarta beliau telah check in di sebuah hotel yang terkemuka di jakarta ... five star ba konok bilang urang... dah check in ... tiba-tiba dia terasa lapar...nak mencari makan lah nie...
so dia pilih untuk makan d sebuah restoran yang terkenal dan terletak tak jauh dari hotel tempat dia tinggal... apa bila dia duduk saja dalam restoran tersebut dia pun meng'oder makanan dari menu yang ditunjukkan oleh seorang pelayan perempuan... kebetulan perempuan itu teramat lah lawa dan jelitanya yang mengalahkan miss bollywood sehingga Daniel terbeliak mata lantas terpikat dengan nya...
dia pun mengambil kesempatan tersebut untuk mengayat...dan berkata ;
Daniel : lawa awak nie cik dik...dah ada yang punya ker?
pelayan : enggak ada om, belum ada yang cocok sama saya..(sambil tersenyum)
(Daniel pun terkejut dengan jawapan yang diberikan oleh pelayan jelita itu)
Daniel : betul ker??? oooo kalau macam tu boleh lah saya yang tolong 'cocokkan'
hehehehehehehehehehehehehehehe!!!~




Statistik Kandungan
Penulisarchive(klik lihat profail)
Markah Undian0
Populariti1512
Tarikh2005-09-20

Sila Undi


Bookmark and Share

Since November 14th, 1996. All right reserved.Unauthorized duplication is a violation of applicable laws©+® 1996 - 2017 by AnjungCafe Sdn Bhd(Company No:632695 W).
No part of this web site and the "Anjung Cafe" name shall be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or otherwise, without written permission from AnjungCafe Sdn Bhd. (Company No:632695 W).