home of anjungcafe

AnjungCafe Klasik memamparkan koleksi kreatif sekitar tahun 1996 sehingga awal 2000.

Sertai AnjungCafe chat di Telegram. https://t.me/joinchat/AB9YzA9KxwphwE_ntG8alA

Menu:
 
Web www.anjungcafe.com

Kelakar Korner
 
Muka Depan Kelakar Korner | Hantar idea kreatif anda ke Kelakar Korner

Peribahasa Melayu

1. Seperti anjing jantan dgn anjing betina.
Maknernyer: Dua orang yg pantang bertemu...asek nak beromen aje.

2. Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ke taik jugak dia hinggap.
Maknernyer: Orang kalau dah perokok tu...kalau dia berenti....akhirnya dia gerenti start balik punyer.

3. Sepandai-pandai tupai melompat, tak pernah masok ke sukan Olimpik.
Maknernyee : Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak bagus

4. Biar putih tulang jgn putih muker.
Maknernyee: Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak jadi Mat Salleh plak......be proud of what you are.

5. Seperti mencurah air ke jamban tersumbat.
Maknernyer: Kalau dah beribu kali flush itu bender tak clear jugak.....pergi panggil plumber lah....or....kacau sampai hancur and try flushing again, another way is to kutip satu-satu dan buang tempat lain. (Eeee..... GELI)

6. Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk?
Maknernyer: Ada orang kentotlah tu...

7. Seperti kacang luperkan mama kedai.
Maknernyer: Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang yg muler-muler mempopularkan dia.

8. Ader udang di sebalik udang lain
Maknernyer: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu sorang....check betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke....tengah ke...baring ke.

9. Biar mati anak jgn mati pucuk
Maknernyer: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak?

10. Sudah jatuh ditimpa piano
Maknernyer: Nasib malang yg tak agak-agak.

11. Hidung tak mancung, gigi pulak yang mancung.
Maknernyer: ....maknernyer, .....maknernyer, jgn nak tersengeh-sengeh kat depan PC... pi buat kerje!

Statistik Kandungan
Penulisbloss(klik lihat profail)
Markah Undian0
Populariti3403
Tarikh2006-01-07

Sila Undi


Bookmark and Share

Since November 14th, 1996. All right reserved.Unauthorized duplication is a violation of applicable laws©+® 1996 - 2017 by AnjungCafe Sdn Bhd(Company No:632695 W).
No part of this web site and the "Anjung Cafe" name shall be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or otherwise, without written permission from AnjungCafe Sdn Bhd. (Company No:632695 W).